In deze Ringana week vertel ik elke dag iets over het bedrijf en/of de producten. Vaak praat ik over de 100% filosofie van Ringana. Die 100% geldt voor vier onderdelen:
De dromer
Persoonlijk was kennis maken met Ringana en de filosofie erachter zó inspirerend! Hoe vaak hoor je wel niet dat je geen zaken kunt doen als je geen consessies doet? En als je aangeeft dat je holistisch en duurzaam wilt werken, wordt er vaak schamper gereageerd: men ziet je als een dromer!
Andreas en Ringana hebben laten zien dat het tegendeel waar is: het kan wél! De wereld een stukje beter maken én een goed product neerzetten die het zakelijk gezien enorm goed doet. Weet je bijvoorbeeld dat Ringana elk jaar 30 tot 40 procent groeit? Welk bedrijf kan dat nog meer zeggen?
De idealist
Van de visie op duurzaamheid in de productie, eindproduct en verpakking (alles van het postpakket kan bij het GFT afval!) tot en met de keuze van leveranciers: álles moet passen in de 100% visie van Ringana. Dat betekent voor de ingredienten dus ook: zo veel mogelijk biologisch, áltijd Fair Trade, vegan en de beste kwaliteit.
Door de leveranciers eerlijk te betalen heb je als bedrijf eigenlijk al een heel stuk van je goede werk gedaan. Maar Ringana gaat nog verder: zij steunt b.v. diverse community-projects in Afrika. Verantwoordelijkheid nemen voor de aarde, voor de gezondheid van mens en dier....dat neemt Ringana letterlijk. En dat merk je, bij elke keer dat je iets van Ringana gebruikt (als hooggevoelig persoon kun je ook de hogere energiewaarde merken).
100% werkzaam
100% consistent
100% Ethisch
En die ethiek, daar gaat het vandaag over. Ik ken geen enkel bedrijf dat haar visie op duurzaamheid, diervriendelijkheid en sociale verantwoordelijkheid zo ver doorvoert als Ringana.
Wist je bijvoorbeeld dat alle (productie-) ruimtes en machines gereinigd worden met pure biologische lavendel-alcohol? Niet alleen omdat het beter is voor het milieu, maar ook omdat er op deze manier geen énkel risico bestaat dat er ook maar één minuscuul klein chemisch deeltje in de producten zou kunnen komen.
Steeds meer bedrijven willen groen zijn. Want het is hip en inderdaad zien ze steeds meer in dat het belangrijk is om goed voor de aarde te zorgen. Ringana is ontstaan vanuit het hart. Vanuit de wens de aarde, de mensen en de dieren te verzorgen. Je kunt nu eenmaal niet voor de mensen zorgen als je ook niet zorg draagt voor de aarde en haar andere bewoners, de dieren. Wij zijn allemaal verbonden, hoe je het ook wendt of keert. Twintig jaar geleden was dat een beetje zweverig. Nu is het trendy.
Juist omdat het vanuit het hart is ontstaan, wil Ringana absoluut geen concessies doen. Neem bijvoorbeeld het dierenwelzijn: natuurlijk worden er op de producten én de ingredienten geen dierproeven gedaan. Maar Ringana gaat verder dan dat: alle producten zijn volledig vrij van dierlijke ingredienten! Helemaal veganistisch dus.
Een grappig voorbeeld van geen concessies doen aan je ideaal is het voorval met de handdoekjes een paar jaar geleden. Zoals je misschien weet, pakt Ringana al haar breekbare producten in met een biologisch katoenen handdoek of gastendoekje. (zie foto) Op deze manier is het product goed beschermd, voorkom je het gebruik van milieubelastende verpakkingsmaterialen én geef je de klant net dat leuke extraatje (wederom: hoe ver ga je in het doorvoeren van je ethiek?!).
Op een gegeven moment ontdekte Andreas (de grondlegger van Ringana) dat het labeltje van de handdoeken niet van biologisch katoen was. Maar dat kon natuurlijk niet!!!! De handdoekjes werden even niet meegegeven en Andreas ging op zoek naar een oplossing. En hij vond het! Vanaf die dag worden de handdoekjes weer gebruikt als beschermingsmateriaal en je kunt er van op aan: iédere vezel van het handdoekje, tot het label aan toe is biologisch katoen!
Persoonlijk was kennis maken met Ringana en de filosofie erachter zó inspirerend! Hoe vaak hoor je wel niet dat je geen zaken kunt doen als je geen consessies doet? En als je aangeeft dat je holistisch en duurzaam wilt werken, wordt er vaak schamper gereageerd: men ziet je als een dromer!
Andreas en Ringana hebben laten zien dat het tegendeel waar is: het kan wél! De wereld een stukje beter maken én een goed product neerzetten die het zakelijk gezien enorm goed doet. Weet je bijvoorbeeld dat Ringana elk jaar 30 tot 40 procent groeit? Welk bedrijf kan dat nog meer zeggen?
De idealist
Van de visie op duurzaamheid in de productie, eindproduct en verpakking (alles van het postpakket kan bij het GFT afval!) tot en met de keuze van leveranciers: álles moet passen in de 100% visie van Ringana. Dat betekent voor de ingredienten dus ook: zo veel mogelijk biologisch, áltijd Fair Trade, vegan en de beste kwaliteit.
Door de leveranciers eerlijk te betalen heb je als bedrijf eigenlijk al een heel stuk van je goede werk gedaan. Maar Ringana gaat nog verder: zij steunt b.v. diverse community-projects in Afrika. Verantwoordelijkheid nemen voor de aarde, voor de gezondheid van mens en dier....dat neemt Ringana letterlijk. En dat merk je, bij elke keer dat je iets van Ringana gebruikt (als hooggevoelig persoon kun je ook de hogere energiewaarde merken).
Vuilnis
Ik kan nog heel veel vertellen over alle kleine dingetjes waar Ringana in laat merken dat ze echt voor de volle 100% gaan. Maar het beste symbool ervan vind je misschien wel in de prullenbak: per week heeft Ringana namelijk slechts twee volle vuilnisbakken....... Bedenk even hoeveel vuilnis jij in je eigen huishouden produceert. En bedenk nu eens hoeveel producten er bij Ringana per week worden gemaakt om in heel Europa te kunnen leveren. Ja? Zie je het plaatje voor je? Dan begrijp je dat het vuilnis van Ringana eigenlijk álles zegt over hoe ze er in staan. Ze dóen niet groen........Ze ZIJN groen! They walk the talk.....
Meer weten of meteen bestellen?
Reacties
Een reactie posten